甲南女子大学|KONAN WOMEN'S UNIVERSITY

社会連携

研究活動詳細

一覧へ戻る

英語文化学科

  • 名称名称
  • 発表誌 / 学会・講演会名など発表誌 / 学会・講演会名など
  • 出版社・発行所 / 開催地・会場など出版社・発行所 / 開催地・会場など
氏名・職名 種類 研究活動概要 刊行月・開催
梅原 大輔
教授
【口頭発表】
共同
  • Analyzing advertisements of Japanese hot-spring resort inns: a story-based approach
  • 15th International Pragmatics Conference
  • Belfast, UK
2017年7月
【論文】
単独
  • 品詞と文法関係をどう捉えるか~学習者のことばから見えるもの~
  • 第89回大会Proceedings(付2016年度支部大会Proceedings)
  • 日本英文学会
2017年9月
【シンポジウム】
単独
  • 品詞と文法関係をどう捉えるか~学習者のことばから見えるもの~
  • 第11回日本英文学会関西支部シンポジウム 「英語学研究に基づく高校生・大学生に役立つ学習英文法」
  • 神戸市外国語大学
2016年12月
谷川 冬二
教授
【口頭発表】
単独
  • The Legacy of a Hyphenated Irish: A Drawing Room as W. B. Yeats’s Cradle
  • The International Association for the Study of Irish Literatures 2017
  • Nanyang Technological University, Singapore
2017年7月
林 礼子
教授
【パネル口頭発表】
単独
  • "Speakers’ Manipulation of Emergent ConceptualStructures to Achieve Semantic Foregrounding: Multiple Orientations to List, Category, and Foreground in Conversation"
  • The 15th International Pragmatics Association Conference
  • Belfast Convention Center,Belfast, Northan Ireland
2017年7月
【招聘口頭発表】
単独
  • "Color Binaries in the Expression ‘so-called yellow colored people’: Conversational Analytic Approach to Racial Discourse"
  • The 15th China Pragmatics Association Conference
  • Beijng Normal University, Beijin
2017年8月
Ann Mayeda
准教授
【論文】
共著
  • Integrating Extensive Reading into the curriculum
  • 甲南女子大学研究紀要52号
  • 甲南女子大学
2017年3月
【講演】
単独
  • Teachers as learners: Lessons from young language learners
  • 52nd RELC International Conference
  • Singapore
2017年3月
【ワークショップ】
単独
  • Learner-teachers: CLIL and ESP in a teacher-training course
  • 52nd RELC International Conference
  • Singapore
2017年3月
【口頭発表】
単独
  • Integrating ER into the Curriculum
  • Nara JALT
  • やまと会議室、奈良
2017年6月
【口頭発表】
単独
  • Collaboration and Community: Establishing ER in Nepal
  • 4th Extensive Reading World Congress
  • 東洋学園大学、東京
2017年8月
【口頭発表】
共同
  • Inclusive and Interactive Faculty Development
  • 43rd JALT Internatiional Conference
  • つくば国際会議場
2017年11月
ウォント 盛 香織
准教授
【論文】
単著
  • パンパンと戦争花嫁:二言説を紡ぐ試論
  • 比較文化研究 No.125
  • 日本比較文化学会
2017年2月
【口頭発表】
単著
  • Love Trunps Hate: Reading Brenda Aoki's "Uncle Gunjiro's Girlfriend" in the Time of Racial Intolerance of the US
  • The Asian Conference on Literature
  • 神戸芸術センター
2017年4月
【口頭発表】
単著
  • De/Constructing Racial Borders: An Analysis of May-Lee Chai's Hapa Girl
  • 2017 Hwa Kang International Conference on English Language and Literature
  • Chinese Culture University (Taiwan)
2017年5月
【著書】
共著
  • Red&Yellow, Black&Brown: Decentering Whiteness in Mixed Race Studies
  • Joanne Rondilla, Ruby Guevarra, Paul Spickard編著
  • Rutgers University Press
2017年6月
【口頭発表】
単著
  • Wartime Representation of Mixed Race Japanese
  • International Colloquium: Mixed Race and War
  • 甲南女子大学
2017年7月
【口頭発表】
単著
  • hapa文学における人種と絡み合うセクシュアリティ
  • 第25回AALAフォーラム
  • 神戸大学
2017年9月
【口頭発表】
単著
  • Mixed Race Characters in Japanese Visual Culture and their Monstrous Visibility
  • 2017 PAMLA Conference
  • Chaminade University (USA)
2017年11月
月足 亜由美
准教授
【論文】
単著
  • 「形容詞と動作主名詞との結合についての一考察」
  • 『甲南女子大学研究紀要 文学・文化編』第53号
  • 甲南女子大学
2017年3月
米崎 里
准教授
【口頭発表】
単独
  • The Potential of Student-Generated Questions as Scaffolding Process for Japanese EFL Students’ Reading
  • Nara JALT Chapter
2017年10月
【ポスター発表】
共同
  • 「小学生を対象とした音の違いを理解させる教材の提案」
  • 全国英語教育学会第43回島根研究大会
  • 島根大学
2017年8月
【口頭発表】
共同
  • 「英語発音学習デジタル教材を利用した発音学習-minimal pair practiceに焦点をあてて―」
  • 第17回小学校英語教育学会兵庫大会
  • 神戸市外国語大学
2017年7月
【口頭発表】
単独
  • The Value of Fostering Student-Generated Questions in English Class
  • Nara University of Education ELT Study Group
  • 奈良教育大学
2017年5月
【口頭発表(パネリスト)】
共同
  • 「話すこと(発表・やりとり)の授業実践と評価の在り方」
  • 英語授業研究学会関西支部第28回春季研究大会
  • 大阪教育大学附属天王寺中・高等学校
2017年6月
【口頭発表】
共同
  • 「Self-question & answer活動による高校生のアウトプット力と情意面の発達」
  • 英語授業研究学会関西支部第249回例会
  • 帝塚山中・高等学校
2017年1月
Andrew Eglinton
講師
【口頭発表】
単独
  • "Shakespeare and Language Learning in Japanese Universities."
  • 日本演劇学会
  • 京都産業大学
2016年12月
【評論】
共同
  • "Tokyo Theatre Commons and Tokyo Performing Arts Market Set to Offer a Hot Winter’s Feast of the Arts."
  • The Japan Times
  • 東京
2017年1月
【評論】
共同
  • "The Ambiguous World of Today’s Ventriloquists."
  • The Japan Times
  • 東京
2017年4月
【評論】
単独
  • "Performance artist Eiko Otake is a stranger in New York."
  • The Japan Times
  • 東京
2017年6月
【口頭発表】
単独
  • "Mourning in, as and for the Theatre: the case of Ishinha's Amahara."
  • The European Association of Japanese Studies
  • Lisbon New University Portugal
2017年8月
【評論】
単独
  • "Profile on Melbourne based Butoh Dancer Yumi Umiumare."
  • The Japan Times
  • 東京
2017年9月
山下 尚子
講師
【口頭発表】
単独
  • The Ecological Approach in Action: Classroom Activities for Learner Autonomy
  • American Association for Applied Linguistics (AAAL 2017)
  • Portland, Oregon, USA
2017年3月
【口頭発表】
共同
  • Inclusive and Interactive Faculty Development
  • JALT 2017 (全国語学教育学会)
  • つくば国際会議場(茨城)
2017年11月
直近1年分の研究活動を掲載しています。

社会連携

  • 社会貢献
  • 生涯学習
  • 研究活動
    • 研究活動について
      • 研究活動一覧
      • 研究活動一覧(過年度分)
      • 研究機関内の責任体系及び窓口
    • 国際子ども学研究センター
    • 動物実験についての取り組み

ページトップへ

SPECIAL CONTENTS

〒658-0001 神戸市東灘区森北町6-2-23