甲南女子大学|KONAN WOMEN'S UNIVERSITY

社会連携

研究活動詳細(2022年)

過年度分一覧へ戻る

国際英語学科

  • 名称名称
  • 発表誌 / 学会・講演会名など発表誌 / 学会・講演会名など
  • 出版社・発行所 / 開催地・会場など出版社・発行所 / 開催地・会場など
氏名・職名 種類 研究活動概要 刊行月・開催
ウォント盛 香織
教授
【著書】
共著
  • Reclaiming Migrant Motherhood: Identity, Belonging, and Displacement in a Global Context
  • Lexington Press
2022年2月
【論文】
単著
  • 「国際養子となった戦後混血児研究」当事者の視点から
  • 比較文化研究
  • 日本比較文化学会
2022年4月
【評論】
単著
  • 吉田亮編『変容する二世の越境性:1940年代日米布伯の日系人と教育』
  • アメリカ学会会報 No.208
  • アメリカ学会
2022年4月
【口頭発表】
単著
  • フィリップ・クレイの死とハーグ国際養子条約の問題点に関する考察
  • 日本比較文化学会
  • 山形大学(online)
2022年5月
【口頭発表】
単著
  • Changing Family Landscape in the US: Adoption, Parenting, and New Family Making
  • 9th International Conference on Modern Approach in Humanities
  • Oslo Convention Center (online)
2022年5月
【図書展】
主催
  • 文学で振り返る日系アメリカ人強制収容
  • 甲南女子大学
2021年12月
【講演会】
主催
  • 特別講演 日系アメリカ人強制収容から80年 元収容者が語る記憶と遺産
  • 甲南女子大学
2021年12月
【座談会】
共同開催
  • みんなで推める女性教育  -男性教職員の場合- 
  • 甲南女子大学
2022年3月
【講演会】
共同開催
  • アジア人国際養子研究の最前線 ―韓国と日本をケーススタディにー
  • 甲南女子大学・東亜大学(online)
2022年11月
【著書】
共著
  • Rising up to Gender Equality: Pasts and Possibilities
  • Aligarh Muslim University Press
2022年9月
森本 真理
教授
【著書】
共著
  • 『京都伝統文化の英語表現事典』
  • 丸善出版
2022年7月
【講演】
 
  • テーマ「人生100年、自分らしく生きるために」
  • 甲南大学X甲南女子大学 連携講座
  • オンライン
2022年8月
若菜 秀彦
教授
【著書】
単著
  • 対話からはじめる学級づくり
  • 明石書店
2022/04
Ann Mayeda
准教授
【講演】
単独
  • Practical Approaches to Learner Autonomy in the English Classroom
  • NUFS Workshop Series
  • 名古屋外国語大学
2022年2月26日
【講演】
共同
  • Writing graded readers: Trafficked
  • Speak to an Author Series #2
  • Lingors (Mongolia) online
2022年3月11日
【講演】
単独
  • Plenary: Reframing Mindsets: Attitudes to English Use in Japan
  • 2022 PanSIG Conference
  • 長野県立大学
2022年7月8日
【ウェビミナー】
単独
  • Bridging the Language Divide: Understanding Bilingualism
  • Integrated Language Learning in Early Childhood: Focus on literacy and Numeracy
  • The Regional English Language Office US Embassy in the Philippines & the Dept. of Education, Philippines (online)
2022年3月28日~30日
【ウェビミナー】
単独
  • Balancing Content and Attitude Goals in the Classroom
  • Integrated Language Learning in Early Childhood: Focus on literacy and Numeracy
  • The Regional English Language Office US Embassy in the Philippines & the Dept. of Education, Philippines (online)
2022年4月04日~06日
【ワークショップ】
単独
  • 1) Understanding Multilingualism 2) Promoting Attitude Goals in the Classroom
  • Integrated Language Learning in Early Childhood
  • The Regional English Language Office US Embassy in the Philippines & the Synergeia Foundation
2022年7月25日~29日
【ワークショップ】
単独
  • 1) Building the Blocks: Nurturing a Love for Reading 2) Promoting Reading Goals in the Classroom
  • Integrated Language Learning in Early Childhood
  • The Regional English Language Office US Embassy in the Philippines &Philippine Normal University (PNU) College of Teacher Development
2022年8月01日~05日
【口頭発表】
共同
  • Graded Readers: Global Issues Narratives
  • 2022 JALT International Conference
  • 福岡国際会議場
2022年11月
Agnes Maria Francis
講師
【著書】
単著
  • First Year Teaching in the Pandemic Era: I Survived!
  • Explorations in Teacher Development
  • JALT Teacher Development SIG
2022/09
【著書】
単著
  • Developing Students’ Confidence Through an Extensive Listening Activity
  • Accents Asia
  • Journal of the Teachers College Columbia University Japan Alumni Association
2022/03
【口頭発表】
共同(筆頭)
  • Imagining Me as Foreign Language Teacher
  • Jurnal Perkotaan
  • LPPM UNIKA Atma Jaya
2022/07
【ワークショップ】
共同
  • Goal Setting in Language Learning
  • English Consultation Room, Self-Access Workshop
  • World Language Center, Soka University
2022/06
【口頭発表】
単独
  • Developing Students’ Listening and Communication Skills Through Extensive Listening
  • 18th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching
  • CamTESOL
2022/02
Andrew Eglinton
講師
【記事】
共著
  • Theater Commons Tokyo rethinks the 'voices' of performing arts in the COVID era
  • The Japan Times
2022/2/22
【記事】
共著
  • Echigo-Tsumari and Setouchi triennials: Building communities in a time of upheaval
  • The Japan Times
2022/4/15
【翻訳】
共著
  • 『バイオーム』作・上田久美子、演出・一色隆司
  • 梅田芸術劇場
  • 東京建物 Brillia HALL
2022/6/8
Chhayankdhar Singh Rathore
講師
【口頭発表】
単独
  • Process Drama in the Language Classroom
  • Language in Action: Learning through Drama and Theater by Yokohama JALT
  • Yokohama Chapter of the Japan Association for Language Teaching
2022年1月
【口頭発表】
単独
  • Talking COVID-19: Facilitating Student Wellbeing Via Process Radio Drama
  • 18th Annual CamTESOL Conference
  • Cambodia TESOL
2022年2月
【口頭発表】
共同
  • Performance in Education SIG Forum
  • JALT PanSIG 2022 Conference
  • Japan Association for Language Teaching
2022年7月
【口頭発表】
共同
  • Shifting Identities: Teacher, Advisor, Flipped Teacher
  • JALT TD SIG Teacher Journeys Conference
  • Teacher Development SIG of the Japan Association for Language Teaching
2022年10月
【論文】
単独
  • Agreeing to Disagree: Scaffolded Group Discussion
  • Classroom Resources: Practical Ideas for Teachers, Volume 2
  • JALT Performance in Education SIG
2022年9月
【論文】
単独
  • Attempting to Disagree: Conventional Debate
  • Classroom Resources: Practical Ideas for Teachers, Volume 2
  • JALT Performance in Education SIG
2022年9月
【ワークショップ】
共同
  • Power Dynamics, Classroom Struggles: Learning From and for Students
  • JALT 48th Annual International Conference
  • Japan Association for Language Teaching
2022年11月
職名は当該期間における職名です。

社会連携

  • 社会貢献
  • 生涯学習
  • 研究活動
    • 研究活動について
      • 研究活動一覧
      • 研究活動一覧(過年度分)
      • 研究機関内の責任体系及び窓口
    • 国際子ども学研究センター
    • 動物実験についての取り組み

ページトップへ

SPECIAL CONTENTS

〒658-0001 神戸市東灘区森北町6-2-23