氏名・職名 |
種類 |
研究活動概要 |
刊行月・開催 |
ウォント盛 香織 教授 | 【著書】 共著 |
- Reclaiming Migrant Motherhood: Identity, Belonging, and Displacement in a Global Context
- Lexington Press
|
2022年2月 |
【論文】 単著 |
- 「国際養子となった戦後混血児研究」当事者の視点から
- 比較文化研究
- 日本比較文化学会
|
2022年4月 |
【評論】 単著 |
- 吉田亮編『変容する二世の越境性:1940年代日米布伯の日系人と教育』
- アメリカ学会会報 No.208
- アメリカ学会
|
2022年4月 |
【口頭発表】 単著 |
- フィリップ・クレイの死とハーグ国際養子条約の問題点に関する考察
- 日本比較文化学会
- 山形大学(online)
|
2022年5月 |
【口頭発表】 単著 |
- Changing Family Landscape in the US: Adoption, Parenting, and New Family Making
- 9th International Conference on Modern Approach in Humanities
- Oslo Convention Center (online)
|
2022年5月 |
【図書展】 主催 |
- 文学で振り返る日系アメリカ人強制収容
- 甲南女子大学
|
2021年12月 |
【講演会】 主催 |
- 特別講演 日系アメリカ人強制収容から80年 元収容者が語る記憶と遺産
- 甲南女子大学
|
2021年12月 |
【座談会】 共同開催 |
- みんなで推める女性教育 -男性教職員の場合-
- 甲南女子大学
|
2022年3月 |
【講演会】 共同開催 |
- アジア人国際養子研究の最前線 ―韓国と日本をケーススタディにー
- 甲南女子大学・東亜大学(online)
|
2022年11月 |
【著書】 共著 |
- Rising up to Gender Equality: Pasts and Possibilities
- Aligarh Muslim University Press
|
2022年9月 |
森本 真理 教授 | 【著書】 共著 |
|
2022年7月 |
【講演】 |
- テーマ「人生100年、自分らしく生きるために」
- 甲南大学X甲南女子大学 連携講座
- オンライン
|
2022年8月 |
若菜 秀彦 教授 | 【著書】 単著 |
|
2022/04 |
Ann Mayeda 准教授 | 【講演】 単独 |
- Practical Approaches to Learner Autonomy in the English Classroom
- NUFS Workshop Series
- 名古屋外国語大学
|
2022年2月26日 |
【講演】 共同 |
- Writing graded readers: Trafficked
- Speak to an Author Series #2
- Lingors (Mongolia) online
|
2022年3月11日 |
【講演】 単独 |
- Plenary: Reframing Mindsets: Attitudes to English Use in Japan
- 2022 PanSIG Conference
- 長野県立大学
|
2022年7月8日 |
【ウェビミナー】 単独 |
- Bridging the Language Divide: Understanding Bilingualism
- Integrated Language Learning in Early Childhood: Focus on literacy and Numeracy
- The Regional English Language Office US Embassy in the Philippines & the Dept. of Education, Philippines (online)
|
2022年3月28日~30日 |
【ウェビミナー】 単独 |
- Balancing Content and Attitude Goals in the Classroom
- Integrated Language Learning in Early Childhood: Focus on literacy and Numeracy
- The Regional English Language Office US Embassy in the Philippines & the Dept. of Education, Philippines (online)
|
2022年4月04日~06日 |
【ワークショップ】 単独 |
- 1) Understanding Multilingualism 2) Promoting Attitude Goals in the Classroom
- Integrated Language Learning in Early Childhood
- The Regional English Language Office US Embassy in the Philippines & the Synergeia Foundation
|
2022年7月25日~29日 |
【ワークショップ】 単独 |
- 1) Building the Blocks: Nurturing a Love for Reading 2) Promoting Reading Goals in the Classroom
- Integrated Language Learning in Early Childhood
- The Regional English Language Office US Embassy in the Philippines &Philippine Normal University (PNU) College of Teacher Development
|
2022年8月01日~05日 |
【口頭発表】 共同 |
- Graded Readers: Global Issues Narratives
- 2022 JALT International Conference
- 福岡国際会議場
|
2022年11月 |
Agnes Maria Francis 講師 | 【著書】 単著 |
- First Year Teaching in the Pandemic Era: I Survived!
- Explorations in Teacher Development
- JALT Teacher Development SIG
|
2022/09 |
【著書】 単著 |
- Developing Students’ Confidence Through an Extensive Listening Activity
- Accents Asia
- Journal of the Teachers College Columbia University Japan Alumni Association
|
2022/03 |
【口頭発表】 共同(筆頭) |
- Imagining Me as Foreign Language Teacher
- Jurnal Perkotaan
- LPPM UNIKA Atma Jaya
|
2022/07 |
【ワークショップ】 共同 |
- Goal Setting in Language Learning
- English Consultation Room, Self-Access Workshop
- World Language Center, Soka University
|
2022/06 |
【口頭発表】 単独 |
- Developing Students’ Listening and Communication Skills Through Extensive Listening
- 18th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching
- CamTESOL
|
2022/02 |
Andrew Eglinton 講師 | 【記事】 共著 |
- Theater Commons Tokyo rethinks the 'voices' of performing arts in the COVID era
- The Japan Times
|
2022/2/22 |
【記事】 共著 |
- Echigo-Tsumari and Setouchi triennials: Building communities in a time of upheaval
- The Japan Times
|
2022/4/15 |
【翻訳】 共著 |
- 『バイオーム』作・上田久美子、演出・一色隆司
- 梅田芸術劇場
- 東京建物 Brillia HALL
|
2022/6/8 |
Chhayankdhar Singh Rathore 講師 | 【口頭発表】 単独 |
- Process Drama in the Language Classroom
- Language in Action: Learning through Drama and Theater by Yokohama JALT
- Yokohama Chapter of the Japan Association for Language Teaching
|
2022年1月 |
【口頭発表】 単独 |
- Talking COVID-19: Facilitating Student Wellbeing Via Process Radio Drama
- 18th Annual CamTESOL Conference
- Cambodia TESOL
|
2022年2月 |
【口頭発表】 共同 |
- Performance in Education SIG Forum
- JALT PanSIG 2022 Conference
- Japan Association for Language Teaching
|
2022年7月 |
【口頭発表】 共同 |
- Shifting Identities: Teacher, Advisor, Flipped Teacher
- JALT TD SIG Teacher Journeys Conference
- Teacher Development SIG of the Japan Association for Language Teaching
|
2022年10月 |
【論文】 単独 |
- Agreeing to Disagree: Scaffolded Group Discussion
- Classroom Resources: Practical Ideas for Teachers, Volume 2
- JALT Performance in Education SIG
|
2022年9月 |
【論文】 単独 |
- Attempting to Disagree: Conventional Debate
- Classroom Resources: Practical Ideas for Teachers, Volume 2
- JALT Performance in Education SIG
|
2022年9月 |
【ワークショップ】 共同 |
- Power Dynamics, Classroom Struggles: Learning From and for Students
- JALT 48th Annual International Conference
- Japan Association for Language Teaching
|
2022年11月 |