氏名・職名 |
種類 |
研究活動概要 |
刊行月・開催 |
梅原 大輔 教授 | 【口頭発表】 共同 |
- Analyzing advertisements of Japanese hot-spring resort inns: a story-based approach
- 15th International Pragmatics Conference
- Belfast, UK
|
2017年7月 |
【論文】 単独 |
- 品詞と文法関係をどう捉えるか~学習者のことばから見えるもの~
- 第89回大会Proceedings(付2016年度支部大会Proceedings)
- 日本英文学会
|
2017年9月 |
【シンポジウム】 単独 |
- 品詞と文法関係をどう捉えるか~学習者のことばから見えるもの~
- 第11回日本英文学会関西支部シンポジウム 「英語学研究に基づく高校生・大学生に役立つ学習英文法」
- 神戸市外国語大学
|
2016年12月 |
谷川 冬二 教授 | 【口頭発表】 単独 |
- The Legacy of a Hyphenated Irish: A Drawing Room as W. B. Yeats's Cradle
- The International Association for the Study of Irish Literatures 2017
- Nanyang Technological University, Singapore
|
2017年7月 |
林 礼子 教授 | 【パネル口頭発表】 単独 |
- "Speakers' Manipulation of Emergent ConceptualStructures to Achieve Semantic Foregrounding: Multiple Orientations to List, Category, and Foreground in Conversation"
- The 15th International Pragmatics Association Conference
- Belfast Convention Center,Belfast, Northan Ireland
|
2017年7月 |
【招聘口頭発表】 単独 |
- "Color Binaries in the Expression ‘so-called yellow colored people’: Conversational Analytic Approach to Racial Discourse"
- The 15th China Pragmatics Association Conference
- Beijng Normal University, Beijin
|
2017年8月 |
Ann Mayeda 准教授 | 【論文】 共著 |
- Integrating Extensive Reading into the curriculum
- 甲南女子大学研究紀要52号
- 甲南女子大学
|
2017年3月 |
【講演】 単独 |
- Teachers as learners: Lessons from young language learners
- 52nd RELC International Conference
- Singapore
|
2017年3月 |
【ワークショップ】 単独 |
- Learner-teachers: CLIL and ESP in a teacher-training course
- 52nd RELC International Conference
- Singapore
|
2017年3月 |
【口頭発表】 単独 |
- Integrating ER into the Curriculum
- Nara JALT
- やまと会議室、奈良
|
2017年6月 |
【口頭発表】 単独 |
- Collaboration and Community: Establishing ER in Nepal
- 4th Extensive Reading World Congress
- 東洋学園大学、東京
|
2017年8月 |
【口頭発表】 共同 |
- Inclusive and Interactive Faculty Development
- 43rd JALT Internatiional Conference
- つくば国際会議場
|
2017年11月 |
ウォント盛 香織 准教授 | 【論文】 単著 |
- パンパンと戦争花嫁:二言説を紡ぐ試論
- 比較文化研究 No.125
- 日本比較文化学会
|
2017年2月 |
【口頭発表】 単著 |
- Love Trunps Hate: Reading Brenda Aoki's "Uncle Gunjiro's Girlfriend" in the Time of Racial Intolerance of the US
- The Asian Conference on Literature
- 神戸芸術センター
|
2017年4月 |
【口頭発表】 単著 |
- De/Constructing Racial Borders: An Analysis of May-Lee Chai's Hapa Girl
- 2017 Hwa Kang International Conference on English Language and Literature
- Chinese Culture University (Taiwan)
|
2017年5月 |
【著書】 共著 |
- Red&Yellow, Black&Brown: Decentering Whiteness in Mixed Race Studies
- Joanne Rondilla, Ruby Guevarra, Paul Spickard編著
- Rutgers University Press
|
2017年6月 |
【口頭発表】 単著 |
- Wartime Representation of Mixed Race Japanese
- International Colloquium: Mixed Race and War
- 甲南女子大学
|
2017年7月 |
【口頭発表】 単著 |
- hapa文学における人種と絡み合うセクシュアリティ
- 第25回AALAフォーラム
- 神戸大学
|
2017年9月 |
【口頭発表】 単著 |
- Mixed Race Characters in Japanese Visual Culture and their Monstrous Visibility
- 2017 PAMLA Conference
- Chaminade University (USA)
|
2017年11月 |
月足 亜由美 准教授 | 【論文】 単著 |
- 「形容詞と動作主名詞との結合についての一考察」
- 『甲南女子大学研究紀要 文学・文化編』第53号
- 甲南女子大学
|
2017年3月 |
米崎 里 准教授 | 【口頭発表】 単独 |
- The Potential of Student-Generated Questions as Scaffolding Process for Japanese EFL Students' Reading
- Nara JALT Chapter
|
2017年10月 |
【ポスター発表】 共同 |
- 「小学生を対象とした音の違いを理解させる教材の提案」
- 全国英語教育学会第43回島根研究大会
- 島根大学
|
2017年8月 |
【口頭発表】 共同 |
- 「英語発音学習デジタル教材を利用した発音学習-minimal pair practiceに焦点をあてて―」
- 第17回小学校英語教育学会兵庫大会
- 神戸市外国語大学
|
2017年7月 |
【口頭発表】 単独 |
- The Value of Fostering Student-Generated Questions in English Class
- Nara University of Education ELT Study Group
- 奈良教育大学
|
2017年5月 |
【口頭発表(パネリスト)】 共同 |
- 「話すこと(発表・やりとり)の授業実践と評価の在り方」
- 英語授業研究学会関西支部第28回春季研究大会
- 大阪教育大学附属天王寺中・高等学校
|
2017年6月 |
【口頭発表】 共同 |
- 「Self-question & answer活動による高校生のアウトプット力と情意面の発達」
- 英語授業研究学会関西支部第249回例会
- 帝塚山中・高等学校
|
2017年1月 |
Andrew Eglinton 講師 | 【口頭発表】 単独 |
- "Shakespeare and Language Learning in Japanese Universities."
- 日本演劇学会
- 京都産業大学
|
2016年12月 |
【評論】 共同 |
- "Tokyo Theatre Commons and Tokyo Performing Arts Market Set to Offer a Hot Winter's Feast of the Arts."
- The Japan Times
- 東京
|
2017年1月 |
【評論】 共同 |
- "The Ambiguous World of Today's Ventriloquists."
- The Japan Times
- 東京
|
2017年4月 |
【評論】 単独 |
- "Performance artist Eiko Otake is a stranger in New York."
- The Japan Times
- 東京
|
2017年6月 |
【口頭発表】 単独 |
- "Mourning in, as and for the Theatre: the case of Ishinha's Amahara."
- The European Association of Japanese Studies
- Lisbon New University Portugal
|
2017年8月 |
【評論】 単独 |
- "Profile on Melbourne based Butoh Dancer Yumi Umiumare."
- The Japan Times
- 東京
|
2017年9月 |
山下 尚子 講師 | 【口頭発表】 単独 |
- The Ecological Approach in Action: Classroom Activities for Learner Autonomy
- American Association for Applied Linguistics (AAAL 2017)
- Portland, Oregon, USA
|
2017年3月 |
【口頭発表】 共同 |
- Inclusive and Interactive Faculty Development
- JALT 2017 (全国語学教育学会)
- つくば国際会議場(茨城)
|
2017年11月 |